Beintøff aerosykkel med karbonramme, utviklet for å gi de beste forutsetninger for en skikkelig god treningsøkt eller vellykkede turritt.
Beintøff aerosykkel med karbonramme, utviklet for å gi de beste forutsetninger for en skikkelig god treningsøkt eller vellykkede turritt.
Rammen er utviklet i Norge, av norske industridesignere, der hovedmålet har vært å skape en aerodynamisk og kanonstiv sykkel, der kraften går rett i hjulet.
Skivebremser er ganske nytt på landeveissykler, men dette gir en enormt mye bedre bremseeffekt under for eksempel våte forhold. Shimano girgruppe gir presise og kontante girskift, akkurat når du skal ha det.
Dette er sykkelen for den kompromissløse entusiasten som ønsker seg en fantastisk sykkel med lav luftmotstand. Må testes!
Frameset
- Fork
White Carbon M12
- Frame
White Carbon B-Grade
- Weight w/o pedals
8,8 kg (M)
Components
- Headset
FSA NO. 42/ACB
- Handlebar
White Alloy (420mm 50cm, 440mm 54/57cm)
- Grips
Ritchey Handlebar Tape (WCS RACE) Black/Black
- Stem
H.L. Code 7 100mm / 110mm 54/57
- Seatpost
White RR Aero
- Saddle
Selle Italia X1
- Brakes
Shimano BR-RS405
- Brake Levers
Shimano ST-RS405
- Bottom Bracket
FSA BB-AL86
Wheels
- Rims
Jalco SR300 28H
- Hubs
Formula CL-712 RXC-142A M12 F/Thru Axle: QR-SPAX-AUF-123mm, M12x1.5 R/Thru Axle: QR-SPAX-12X-142mm, M12x1.5
- Spokes
Sha Dar Aero PA1423 Alloy Nipples
- Tires
Continental Grand Sport Race (C303 SL) 180tpi 700x25C
Ref |
Part |
S/46cm | M/50cm | L/54cm | XL/57cm |
A |
Size (C-T) |
46cm | 50cm | 54cm | 57cm |
B |
TT (top tube) |
515 | 539 | 560 | 580 |
C |
ST (seat tube) |
460 | 500 | 540 | 570 |
D |
CS (chain stay) |
406 | 406 | 406 | 406 |
E |
HTA (head tube angle) |
72,5 | 72,5 | 73 | 73 |
F |
STA (seat tube angle) |
75 | 74 | 73,5 | 73 |
G |
BD (BB drop) |
70 | 70 | 70 | 70 |
H |
HT (head tube) |
105 | 125 | 160 | 190 |
I |
FL (fork length) |
368 | 368 | 368 | 368 |
J |
Reach |
379 | 388 | 393 | 399 |
K |
Stack |
507 | 527 | 561 | 590 |
L |
WB (wheel base) |
964 | 980 | 991 | 1005 |
M |
SH (stand over heigth) |
723 | 745 | 784 | 805 |